mandag 1. juni 2009

BUEN CAMINO

- god pilgrimsvandring - var den vanlege helsinga spanjolane vi passerte på vegen møtte oss med, det såg ikkje ut som dei var leie av alle fotturistane og syklistane som passerte forbi.
Buen camino er også helsinga pilgr
immane utvekslar når dei passerer kvarandre i løpet av dagen.
Då vi forlet Burgos om morgonen den 7. juli, la vi ut på ei strekning som vi hadde høyrt mykje om på forehand, vi hadde fått både åtvaringar og tilrådingar, vi måtte berre prøve det sjølve for å finne vår meining.
Strekninga mellom Burgos og Leon, omlag 180 km, ligg på ei høgslette som blir kalla meseta`en.
Gj.sn. høgdemeter o.h. er 800 m, det er ei slette som eignar seg til korndyrking, der ligg kornåkrar kilometervis i alle retningar. Det betyr lite skugge for sola langs vegar og stiar, desto viktigare er det då å ha med nok drikke, og å passe på hovud og hud for å unngå overoppheiting og solforbrenning.

Langs vegkanten høyrde vi tusling og tasling heile dagane; det er tydeleg at musa lever godt under slike tilhøve. Elles var der ein god del grøne øgler, rundt 30 cm lange, men dei var svært sky og utruleg raske, så vi fekk berre korte glimt av dei.
Nokre av dei vi hadde snakka med før vi kom til meseta`en påstod at landskapet var flatt og frykteleg einsformig, at du k
unne sjå kvar du kom til å stoppe for dagen når du vakna om morgonen. Vi opplevde ikkje dette området som einsformig; gule, bølgande kornåkrar er ikkje daglegdags for ein sunnmøring, i tillegg vaks det mykje blomar langs vegen og raude valmuer i fleng innimellom kornstråa.

Og brått kunne det dukke opp ein liten pueblo rundt ein sving, eller jordhytter som såg ut som bustadhus, men som vi fekk forklart var bodegaer:)

Landsbyane låg med to til ti kilometers avstand, i einkvar liten pueblo eller villa kunne vi finne ein bar, der fekk vi setje oss i skuggen og kvile beina, og få oss noko kaldt og forfriskande å drikke. Pilgrimsherberga låg også ganske tett, så vi kunne velje kor lange dagsmarsjar vi ville gå.
På meseta`en møtte vi for første gong mor og
datter, Randi og Tonje, frå Skodje, ei anna sunnmørs-kommune. Vi traff på dei med ujamne mellomrom resten av tida, og hadde mange hyggeleg måltid saman med dei:) I løpet av ein dag var det gjerne slik at vi slo oss saman med to - tre andre vandrarar og gjekk og prata om mange ulike tema: Det var Anton frå Sveits som var levande oppteken av kultur og historie,

det var Juan frå Argentina som ville finne ut kva han skulle bruke livet sitt til,

det var Peter frå Belgia som hadde kjærleikssorg etter å ha brote med kjærasten, men som jammen fekk orden på forholdet undervegs, gjennom kontakt pr e-post:)
Så var det Adam og Cala frå Australia / New Zealand som skulle bruke 6 mnd på å reise rund i Europa og gjere seg kjent med dette kontinentet, dei starta Europa-opphaldet med å gå caminoen. Vi prata med mange fleire interessante og kjekke menneske frå store delar av verda, må nesten nemne Jean frå Andorra: 61-åringen gjekk caminoen for niande gong, sa han. Han forelska seg i ei norsk dame som heldt eit høgare tempo enn oss, og dermed såg vi ikkje meir att av han heller....
Sidan mange av landsbyane var så små at der ikkje var kafear eller restaurantar, fekk vi nokre stader kjøpe middag på herberget. Ein stad dekka vertinna langbord ute og serverte tre rettars til 50 personar kl. 20.00, og endå hadde ho tid til å få med seg ein heil flokk pilgrimmar til messe i den vesle landsbykyrkja kl 19.00.

Etter to veker på caminoen, med rundt 350 km i beina, var det ikkje fritt for at det dukka opp "vondter" av ulike slag. Frå å ha vondt i ei storetå dei fyrste dagane, enda eg opp med manglande følelse i alle tærne. Anklane og innsidene av leggane, derimot, kjende eg VELDIG godt! Min kjære mann sleit med hevelse og smerte i eine leggen i tillegg til nokre store blemmer på begge vesletærne.

Nokså vanlege plager langs caminoen, vil eg tru, men det var desse plagene som ga oss ei oppleving som der og då arta seg som eit møte med englar:
Vi sat motlause med verkande bein på ein busstopp og lurte på om vi skulle gi oss for dagen då det svinga o
pp ein bil på sida av oss. Ut kom to blide spansktalande damer og lurte på om vi ville ha fotmassasje. Ja, vi spurte kva det ville koste oss, men det var GRATIS, damene hadde ikkje tid til å gå heile caminoen sjølve, derfor hadde dei sett av ei veke der dei køyrde rundt langs pigrimsruta og tilbaud hjelp til trengande pilgrimmar. Den eine dama hdde plukka urtar i fjella rundt Barcelona og laga olje som ho meinte var til god hjelp for vonde bein, den andre dama var utdanna lege frå Santiago de C.

Etter nærare ein time med fot- / beinmassasje var vi klare for nye mil igjen, så vi kom oss dit vi hadde planlagt den dagen også. I tilleg
g fekk mannen min råd om å halde den vonde leggen høgt når han kvilte, noko som faktisk var til god hjelp.

På vegen mellom Burgos og Leon passerte vi halvvegs mellom Saint Jean Pied de Port og Santiago de Compostela, i alle fall i følgje Cicerone-guiden min: Calzadilla de la Cuesa ligg 380 km frå begge
stadane:)


10 kommentarer:

  1. No har jeg lest og lest og syns det var veldig spennende å følge deg gjennom siste innlegg :)
    Og det forrige innlegget :) Kjente meg igjen, jeg har hatt fire unger i flere dager (barnebarn) men i natt er det bare to igjen. Så jeg vet alt om antall pannekaker.
    Og så leste jeg om mannen i ditt liv og syns du skrev som om jeg skulle gjort det sjøl..... både noenogtredve år og alle egenskaper og sider ved mannen i MITT liv også..
    Veldig kjekt å bli litt kjent med DEG! Husker deg ikek fra før, men blogglandia er jo så enormt svært, så kanskje?
    Iallefall ønsker jeg deg ei god ny uke...
    Fra Nunne i nord.

    SvarSlett
  2. Artig at du svara meg med det samme.
    Ang pinsen : vet du hvem som visste noe om pinsen...? Det var nettopp småskolebarn! INGEN VOKSNE!!! Så all ære til dere lærere...
    Jeg mener heller at foreldre som døper barna sine og som burde lære dem videre (det lover de jo) ... DE burde vite litt sjøl, for å lære dem opp?? !
    Men, det er ikke greit...
    Iallefall...ble glad du var innom hos meg!
    Klem til deg!

    SvarSlett
  3. Hei og takk for hyggelig kommentar;) Litt av en tur du har vært på, kunne selv ha tenkt meg å gå deler av denne pilgrimsruta. Sikkert masse spennende underveis;) Ha en spennende uke også;)

    SvarSlett
  4. Så spennende å lese om opplevelsene på turen og FOR en tur lengdemessig.. Skjønner dere skal ut på ny tur i slutten av måneden :o)

    Det er sant det med ord i kommentarer, utenom gleden i det å skrive og skape, er også tibakemeldingene fra menneskene der ute i Bloglandia noe av det viktigste. Og kommentaren til M som fulgte med awarden til meg, var viktigere enn awarden..

    Jaja, noen tanker om tingene i dag også :o)
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Detta må ha vore ein utruleg interessant og spennande tur.....og sikkert slitsom.
    Kjekt å lese!

    SvarSlett
  6. Så flott den turen deres må ha vært, men turen over mesetaen må ha vært forferdelig lang. Bra det er mange stoppesteder for det må jo ha vært veldig varmt også og støvete.
    Den fotmasasjen dere fikk var sikkert ubeskrivelig god.
    For noen fantastiske damer.
    Gleder meg til å lese videre om turen.
    Ha en fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  7. Takk skal du ha, Strikkebesta!
    Dagen har vært så fin, familie, gaver, kafébesøk med venninne, maaaaaange meldinger på facebook, masse på mobilen...kake og kaffe nå :o)
    Ang fotomontasjer, det er ikke vanskelig, jeg kan sende deg linken om du vil...?
    Jeg har også blitt mer trygg på å legge ut bilde av meg, det går bra, tenker jeg. Ungene har jeg nok mer terskel i forhold til, men samtidig tenker jeg at dette ikke er det mest spennende forumet for den som evt måtte ha baktanker mht denslags...
    Ha en god kveld, du :)

    SvarSlett
  8. ),O
    lö,)
    l),
    l
    Hei hei, svinger innom i full fart for å takke så hjertelig for fin kommentar.
    Jeg kommer innom senere for å lese innlegget ditt litt mer nøye, nå skummer jeg gjennom før jeg skal skyndte meg på jobb!
    Ha en fiiiiin dag!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Ein utruleg interessant og spennande tur! Ynskjer deg ei fin helg!

    SvarSlett
  10. Spennende lesing!

    Det finnes forresten en ny veldig fin norsk film om pilegrimsveien til Santiago. Ta en titt på www.caminosantiago.no

    Ligger forøvrig også klipp ute på youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=Tg_KrRK98HE

    Filmen heter "In Between - Walking the Pilgrimage to Santiago" og er vel verdt å se!!

    helsing Mari

    SvarSlett