lørdag 26. mars 2011

Kort besøk

Eg har beundra mange flotte fuglebilete på bloggar rundt omkring, og eg har gjort mange forsøk på å knipse fuglar på foringsplassen vår, utan å lukkast. I dag fekk eg ein sjanse til å ta eit nærbilete, eg vart nemleg vekt av ein liten stakar som hadde forvilla seg inn gjennom den vesle opninga i soveromsvindauget vårt.

Kort visitt 006

Han var så forskrekka at han enda hjelpelaus på golvet så eg kunne plukke han opp og ta han med ned i stova.

Kort visitt 007

Men før eg hadde fått leita fram kameraet var han så pass at han kom seg på vengene og sette seg på den ru overflata i skorsteinspipa.

Kort visitt 001

Han var snar til å kome seg ut når vi opna dørene:)

6 kommentarer:

  1. Ååå stakkers liten:( Bra han kom seg fort, og fikk friheten igjen..hihi:)

    Ha en superfin lørdag!
    Klem fra Turid;)

    SvarSlett
  2. Stakkars. Men det var jo en luring som forvillet seg inn til snille folk da :)

    God helg.

    SvarSlett
  3. Det var bra han kom jeg ut i det fri igjen. Skal tro hva han tenkte da han havnet innomhus. Hvordan er det med intelligensen til fugler ....; kan de reflektere over det som skjer ...

    God helg!

    SvarSlett
  4. Jeg opplevde det samme med en meis i høst. Stakkar, så redd han var, og så glad da jeg loste han ut!Skjønte ikke hvordan han kom seg inn, så jeg ble forskrekket da det romsterte i stua. Jammen ikke store åpningen de trenger. Og tenk for noen opplevelser de kan fortelle de andre meisene om!(hehe). Spesielle bilder du viser her.

    SvarSlett
  5. Stakkers pip-pip.
    sette nok pris på friheita denne...

    SvarSlett
  6. Han synes nok det var bedre inne hos deg, men klart at han vil ut igjen når han har fått varma seg litt!
    Her er det så mye fugl om dagen for nå har de begynt å komme alle de vakre skapningene som skal glede oss til sommeren!
    Ha en strålende helg med fuglekvitter og vår i lufta! Klem!

    SvarSlett