lørdag 26. desember 2009

NOEL - NAVIDAD



Eg klamrar meg fast og prøver å få til noko til bokstaven denne veka også.

Vi er ei internasjonal familie, eg føler difor at eg har god grunn til å låne
litt frå andre språk.

Ein svigerson er fransktalande, trass i at han har spanske foreldre. For han er det naturleg å seie "Noel" om høgtida vi er inne i, medan foreldra hans bruker ordet "Navidad".

Den andre svigersonen er engelsktalande, sjølv om han kjem frå eit afrikansk land.
Han har vakse opp med engelske juletradisjonar, i dag har han t.d. servert nydeleg kalkun med "sage and onion stuffing" til heile familien, vi var femten til bords:)
Og han syng gjerne dei tradisjonelle engelske julesongane, som
"Noel, noel, noel , noel, born is the King of Israel..."



Bidraget mitt denne veka er naturleg nok jul, uttrykt ved hjelp av engelsk, fransk og spansk.
Og så må eg sjølvsagt ha med nissen, ikkje heilt norsk han heller, ser det ut for, men dei tre minste i familia sette stor pris på at han tok seg tid til å stikke innom på julekvelden:)



Eg ønskjer alle som kikkar innom bloggen min fortsatt god jul - bon Noel - feliz Navidad.
Andre, meir kreative innlegg, finn du om du går via ABCtema til høgre på sida mi.

17 kommentarer:

  1. Fortsatt god jul til deg, internasjonale strikkebesta!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  2. Härligt inlägg till denna veckans bokstav, och fina bilder!
    God fortsättning!

    SvarSlett
  3. god jul fra Larkollen også . Hvilken herlig mann som lager mat til 15 stykker . F

    SvarSlett
  4. Flott N dette og fine bilder;-)
    Ønsker deg en velsignet Jul!

    SvarSlett
  5. Flot bud på bogstav N. Fint med en sådan international familie!

    SvarSlett
  6. Hærlige julebilder med nissen som har SOLBRILLER:) Kult. Ønsker deg en fortsatt trivelig julefeiring :)

    SvarSlett
  7. Flott innlegg på ukens bokstav!
    Ha en fortsatt fin jul :)

    SvarSlett
  8. Vet du, det er dette julen bør innheholde. Felleskap til tross for hvilket land man kommer fra og hvilke tradisjoner man har. Alt kan forenes og det handler om å ta det beste fra alle og lage sine egne tradisjoen. Ser ut som dere har hatt og har en kjempefin jul:)
    Og at du får tid til å blogge med så mange gjester er jo beundringverdig!
    Ha fortsatt en kjempefin jul!

    SvarSlett
  9. Ps!
    Da min stedatter for mange år siden så en nisse lik din med solbriller på, utbrøt hun begeistret:
    - Se, det er Elvisnissen!!!

    SvarSlett
  10. For noen koselige bilder Kristin! ser ut som dere koser dere! Her går det og i ett! En grautadag med alle barn og barnebarn...En julebesøk dag...så julaften med gjester...så julebrunsj med mye folk.. Kjempekoseligt. Idag julebesøk borte.. Så ut i naturen og litt fotballcup med datteren noen dager... Hils til dine søsken og kjære mamma en fortsatt god jul fra meg. Juleklem til deg!

    SvarSlett
  11. Å så koselig med forskjellige tradisjoner!
    Flott løsning på bokstaven N-! Ha en god fortsettelse på JULA!

    SvarSlett
  12. En sån härlig familj du har! Vad det måste vara underbart att fira jul med alla de olika inslagen av kultur. Här i huset är det bara julskinkan som slåss mot ribben om första plass och rakfisken som ska konkurera med Janson's frestelse på julbordet, undrar hur många rätter som dukas upp hos er :) Önskar deg en fortsatt flott feiring :)

    SvarSlett
  13. Hei Kristin! Kjempefin blogg, gler meg til å fylgje med:-)

    SvarSlett
  14. Kjempekosleg blogg tante Kristin! :)
    Her skal eg stikke innom ofte! Kanskje eg får litt strikkeinspirasjon også!
    Juleklem frå Ingvill :)

    SvarSlett
  15. Flotte ord. Noel og Navidad.
    En fortsatt god jul ønskes deg og dine!

    SvarSlett
  16. Poetiske ord for jul. Så fint å ha flere språk å benytte. Ha en fortsatt fin jul.

    SvarSlett
  17. Hei på deg og tusen takk for fine kommentarar frå deg under mitt lange fråvær! Set stor pris på det.
    I kveld racar eg rundt i bloggverda på min nye pc og er berre innom på snarvisitt. Ville ynskja deg fortsatt fine romjulsdagar :0)

    SvarSlett